Friday 3 January 2014

People find their path in the strangest ways...

"Tittle" di atas kupetik daripada ayat majikanku
tiba-tiba sahaja semalam beliau letakkannya 
di laman FB...
baginya mungkin ada makna sendiri
bagiku... ya. 
ia sedang berlaku 
dan banyak membuatku membisu
14hb Ogos seseorang telah pergi bagi seseorang
15hb Ogos keesokannya 
seseorang meninggalkan seseorang
dan mempertemukan dua insan yang tertinggal 
atas nama jodoh
aturan Allah 
yang bagiku merupakan di antara sekian banyak "miracle"
kejutan yang sentiasa Allah berikan 
sepanjang perjalanan hidupku
aku menyaksikan terlalu banyak kasih sayang Allah 
yang datang tiba-tiba
mengubah sesuatu buatku 360'
mungkin Allah ingin mendidikku
mengajarku untuk sentiasa mencari-Nya
walau dalam sebesar zarah yang terdetik di hatiku
dan bila aku terlupa
Dia masih memberi kesempatan agar aku ingat semula
Maha Kuasa Allah
yang mengaturnya dengan penuh hikmah buatku
padanya ya Tuhan
aku mohon pemeliharaan-Mu ke atasku
aku mohon benar ya Allah
agar pertemuanku denganMu
diiringi doa anak-anak, suami dan mereka yang Engkau takdirkan doanya buatku
padaMu ya Allah
aku mohon redha anak-anakku, suami dan redha mereka yang Engkau takdirkan buatku
aku mohon benar ya Allah
jadikanlah aku jenazah yang indah di dunia
dan bidadari di syurga
amiin

No comments:

Post a Comment