Tuesday 28 January 2014

pelukan istimewa daripada mujahidku..

      Ya Allah...bahagianya. Anakku Mujahid memelukku dari belakang ketika aku sedang berdiri...tak pasti aku hendak melakukan apa saat tu. Dia sembamkan wajahnya setakat paras ketinggiannya. Dan tawa besarnya memecah keheningan malam. Allahurobbi... sengaja kubawa anak kecil itu mengelilingi bilik kecil tersebut...dan dia masih memelukku seperti tadi... ya Allah terima kasih... perasaan yang menyusup jauh ke lubuk hatiku saat ini hanya Engkau ya Allah yang tahu...rasa tercuit sangat...setiap kali aku terlelap anak kecilku mencari pelbagai alasan agar aku jaga bersamanya. Sepanjang malam sehingga 3.30 pagi seperti malam tadi...kami lelap bersama-sama. Mujahid...anak kecilku. Umi rindu la pula kat abang...baru tengahari. Ada berapa jam lagi baru dapat jumpa anak comel umi  ni :). Dapat kucup adik pagi tadi alhamdulillah. Pagi tadi terjaga 7.10 pagi. Namun perkara tersebut...yang aku suka benar buat...aku tetap akan buat lewat macam mana pun. Salin pampers mujahidku sayang. Dapat kucup2 anak kecil tersebut sambil salin pampers ketika dia sedang tido...ia detik yang aku ingin abadikan dalam hidupku. Yang kecil tu masih menjauhkan diri daripadaku. Tak mengapa...Rabbku, permudahkan bagiku. Bantulah aku menjadi ibu yang mithali untuk mereka...

No comments:

Post a Comment